2024:
Latem Rosjanie remontowali most nad północną jezdnią rzeki Stradyk (Korniewka).
Zdjęcie "striwiuwowe" z 14.06.2024 z Yandex.ru.
25 września GGDKiA ogłosiła przetarg na obwodnicę Kołbaskowa dla drogi DK13.
Przesunięcie jej przebiegu spowoduje likwidację starego węzła Szczecin-Zachód na
autostradzie A6 i umiejscowienie nowego ok. 1 km na wschód od tamtego miejsca
dużego punktu komunikacyjnego. Berlinka zejdzie się tam z Zachodnią Obwodnicą
Szczecina, która poprzez tunel pod Odrą od tamtej strony dotrze do Goleniowa. W
ramach tego zadania lecz w innym miejscu - przed linią granicy, powstanie
wiadukt nad autostradą umożliwiający bezkolizyjne nawracanie, a także plac do
kontroli dla pojazdów wjeżdżajacych do Polski. Źródło:
aktualności na stronie GDDKiA.
W październiku powinna skończyć się przebudowa DK22 na odcinkach Chojnice -
Czersk, Czarlin - Most Knybawski, Most Knybawski - Gnojewo. Betonowe płyty
wiemieniono na nawierzchnię betoniczną. Za Wisłą powstały dwa krótkie odcinki z
dwoma pasami w kierunku Królewca, a pomiędzy nimi jeden w stronę Berlina. Od
stycznia trwa modernizacja fragmentu między Zblewem a Sucuminem.
2023:
Między Zblewem a Sucuminem (dł. ok. 6 km) zniknie nawierzchnia betonowa z lat
1940-1941. Większość tego odcinka wciąż wygląda oryginalnie (bez nakładki
-"dywanika" asfaltowego). W 2024 roku rozpocznie się totalna przebudowa drogi
swoim zakresem obejmująca skrzyżowania, zatoki autobusowe, chodniki, ciąg
pieszo-rowerowy (na całej długości), ekrany akustyczne, oświetlenie, kanalizację
deszczową. Po oddaniu w tym roku 2,5 kilometrowego odcinka przy Starogardzie
(Zabagno - Swarożyn), na koniec III kwartału 2024 roku mają być gotowe odcinki
Chojnice – Czersk (dł. 22,5 km) i Knybawa – Gnojewo (dł. 5,6 km). Na październik
przewidziano koniec prac na dawniej brukowanym odcinku Czarlin - Knybawa.
W przypadku odcinka Czersk – Czarna Woda (dł. 10,3 km), który ma gotową
dokumentację trwa aktualizacji programu inwestycji. Odcinek Czarna Woda – Zblewo
(dł. 17,8 km) jest na etapie opracowania projektu budowlanego i uzyskania
decyzji środowiskowej.
Źródło:
GDDKiA Gdańsk
(22.12.2023). Pozostałe 3,5 km między Sucuminem a Starogardem Gdańskim (licząc
do początku zabudowy przy ul. Jeżynowej) w przyszłości straci status drogi
krajowej, gdyż planowana jest budowa (w ramach "Programu budowy 100 obwodnic na
lata 2020 – 2030") 16,1 kilometrowej obwodnicy po południowej stronie miasta z
przebiegiem od Sucumina (od 312+660 km obecnej DK22) do (po wschodniej stronie
Starogardu) wysokości skrzyżowania (325+400 km obecnej DK22) z gruntówką
odbijającą od drogi (ul. Starogardzkiej) z Rywałdu.
Źródło:
strona dotycząca obwodnicy Starogardu Gdańskiego.
W okresie wrzesień - październik na autostradzie A6 wykonano remont 4,5
kilometrowego odcinka między węzłem Radziszewo (dawny Sydowsaue) a mostem nad
ulicą Smoczą. Firma Strabag po ok. 25 latach od czasu poprzedniej modernizacji
przeprowadziła wymianę nawierzchni. Wcześniej latem podróżujący A6 napotykali
trudności przy węźle Klucz z drogą S3, gdzie z uwagi na wielkość ruchu
postanowiono kosztem autostrady udostępnić dwa pasy ruchu do zjazdu z niej oraz
wjazdu od strony Gorzowa.
2022:
Wciąż betonowy, oryginalny odcinek (nieautostradowej) berlinki między Mostem
Knybawskim a Gnojewem przed Malborkiem zostanie przebudowany. GDDKiA po otwarciu
ofert w kwietniu w sierpniu wyłoniła zwycięzcę przetargu ogłoszonego w styczniu
2022 roku. Umowa na prace budowlane przy rozbudowie ok. 5,6 km drogi
krajowej nr 22 została podpisana z firmą Porr. Wykonawca będzie miał 19 miesięcy
na realizację kontraktu. Nie uwzględnia to okresów zimowych, co oznacza, że
prace powinny zakończyć się we wrześniu 2024 r. Wartość umowy to ok. 115,4 mln
zł. W ramach prac zostaną rozebrane dotychczasowe płyty betonowe i w to
miejsce wybudowana zostanie nowa konstrukcja drogi. Na jej dwóch odcinkach
przekrój trasy będzie miał układ 2+1, tj. po dwa pasy w jednym kierunku i jeden
pas w przeciwnym, by umożliwić bezpieczne wyprzedzanie innych pojazdów.
Źródło:
GDDKiA Gdańsk.
Trwają przymiarki do zbudowania na autostradzie A6 przed samą granicą (na zachód
od MOP Kołbaskowo) wiaduktu, który umożliwi pojazdom nawrotkę tuż przed
opuszczeniem terytorium Polski (będzie to też możliwe w drugą stronę, z tym, że
jadący od strony Niemiec "na chwilę" przekroczą granicę). W lutym 2021 roku
zawarto umowę z firmą przygotowującą projekt przedsięwzięcia. 28 czerwca 2022
roku na posiedzeniu Zespołu Opiniowania Projektów Inwestycyjnych przyjęto
stosowną dokumentację. Źródło:
Twitter GDDKiA Szczecin, strona
GDDKiA Szczecin.
Po tym jak jesienią 2019 roku rozwiązano kontrakt z wykonawcą przebudowy węzła
Kijewo (dawniej Altdamm, czyli Dąbie), wznowione prace doprowadziły do
udostępnienia pełnej przejezdności w dniu 23 czerwca 2022 roku. Źródło:
GDDKiA Szczecin.
W czerwcu podpisano umowę na przebudowę 22,5 km odcinka DK22 (nieautostradowej
berlinki) od Chojnic (skrzyżowanie z obwodnicą) do Czerska. Obecnie ten odcinek
drogi jest wykonany z płyt betonowych przykrytych dywanikiem z nawierzchni
bitumicznej, która zostanie rozebrana. Przyszły wykonawca zbuduje nową
konstrukcję i nawierzchnię drogi dostosowanej do nośności 11,5 t/oś.Prace
budowlane potrwają do czerwca 2024 r. Źródło:
GDDKiA Gdańsk.
Plac wokół pomnika i monumentu w znajdującym się niedaleko DK22 Lesie
Szpęgawskim został utwardzony kostką pochodzącą z przebudowywanego (drogowego,
nieautostradowego) odcinka berlinki między węzłem w Czarlinie (DK91) a Mostem
Knybawskim na Wiśle. Remont cmentarza wojennego zakończył się w marcu 2022 roku.
Źródło:
http://lasszpegawski.pl/2022/03/24/pamietamy-o-ofiarach-zbrodni-w-lesie-szpegawskim/
.
W lutym podpisano umowę na przebudowę krótkiego (2,55 km) odcinika DK22
(nieautostradowej berlinki) między Zabagnem a Swarożynem. Źródło:
GDDKiA Gdańsk.
W latach 2020-2021 aktualności nie prowadzono. Krótkie podsumowanie wieści z
tego okresu:
W 2020 roku zakończono przebudowę odcinka autostrady A6 od
powstałego w 2014 roku węzła Szczecin-Dąbie do węzła w Rzęśnicy. Ten węzeł z
kolei w ramach kontraktu na modernizację S3 zbudowano w nowym miejscu, w
sąsiedztwie dawnej lokalizacji. Nowa organizacja ruchu funkcjonuje tam od
czerwca 2020 roku. Stary, węzłowy wiadukt, gruntownie wyremontowany w 2003 roku,
w grudniu 2020 roku rozebrano.
Po tym jak wykonawca rozpoczętej w 2018 roku przebudowy drogowego
(nieautostradowego) odcinka berlinki Czarlin - Knybawa przekroczył termin
zakończenia prac (listopad 2019), których dalej nie kontynuował, GDDKiA z dniem
31.08.2020 r. zerwała z nim kontrakt. W styczniu 2021 roku ogłoszono nowy
przetarg, który po przekroczeniu przez oferentów kwoty przeznaczonej przez
GDDKiA został unieważniony.
aktualności z
2019 roku
aktualności z
2018 roku
aktualności z
2017 roku
aktualności z
2016 roku
aktualności z
2015 roku
aktualności z
2014 roku
aktualności z
2013 roku
aktualności z
2012 roku
aktualności z 2011 roku
aktualności z 2010 roku
aktualności z 2009 roku
aktualności z 2008 roku
aktualności z 2007 roku
aktualności z 2006 roku
aktualności z 2005 roku
aktualności z 2004 roku
aktualności z 2003 roku
aktualności z 2002 roku
aktualności od lipca do czerwca 2001 roku
informacje o odbudowie odcinka Elbląg -
Królewiec od 1992 roku do czerwca 2001
|