Droga
wojewódzka
nr 142 (DW142) -
wiosna
2017
I. Prace przy węźle
Stargard-Massow (Stargard
Szczeciński -
Maszewo) - kwiecień 2017.
|
|
Rozbióka brukowanej łącznicy widziana z DW106. Widok na południe. |
Północna odnoga południowej łącznicy już bez bruku. Widok na zachód. |
|
|
Ujęcie w przeciwną stronę, po lewej wiadukt
berlinki nad DW106. |
Połączenie obu odnóg. Widok na wschód. |
|
|
Koniec "krawężnika" niedokończonego wjazdu na Królewiec. Widok na
południe i północ (w tle w poprzek ciąg berlinki). |
|
|
Południowy zjazd i wjazd przy skrzyżowaniu z DW106. Widok na
południe z wiaduktu berlinki. |
Odhumosowanie lewego pobocza prawej jezdni kilkadziesiat metrów za
wiaduktem nad DW106. Widok w kierunku Królewca. |
|
|
Zerwana górna warstwa nawierzchni na południowej nitce mostu DW142 nad DW106.
Widok w kierunku Królewca. |
Ładnie odsłoniły się betonowe "krawężniki" i betonowy podkład pod
niezrobioną jezdnię serwisową po południowej stronie węzła. Widok w
kierunku Berlina. |
|
|
Budowa nigdy niezrobionej północnej łącznicy. Widoki na północ i w
kierunku Królewca. |
|
|
Początek zjazdu z berlinki w miejscu gdzie
po modernizacji go nie będzie (zostanie przesunięty nieco na wschód).
Widoki odpowiednio na Królewiec i na Berlin. |
Zdjęcia wykonał Jacek Firmanty w dniu 23.04.2017.
II. Prace przy węźle
Stargard-Massow (Stargard
Szczeciński -
Maszewo) - maj 2017.
|
|
|
Zerwana kolejna, główna warstwa betonowa na z południowej części
wiaduktu nad DW106. |
Rozebrane z bruku łącznice. Pod nimi znajdował się betonowy podkład,
widoczny na zdjęciu. |
W innym miejscu bruk tego dnia jeszcze był. Między kostką a betonowym
podkładem 6 cm piasku. |
Zdjęcia wykonał Wiktor K. w dniu
07.05.2017.
III. Prace na odcinku od dawnego węzła
Stargard-Friedrichswalde do
likwidowanego wiaduktu koło Przemoczy - 1 czerwca 2017.
|
|
Pierwsze prace na zachód od dawnego węzła
Stargard-Friedrichswalde
. Tutaj powstanie lewoskręt (dla DW141) do Sowna
oraz w drugą stronę (też w ramach DW141) do Przemoczy. DW142
zamknięta dla ruchu. Widok w
kierunku Berlina. |
Na wschód od węzła (w tle wyremontowany w 2012 wiadukt, który...nie
będzie wykorzystany) zaczęła się rozbiórka wewnętrznej opaski i pobocza
awaryjnego. Tu powstanie prawoskręt do Przemoczy (DW141).
Widok w kierunku Berlina. |
|
|
Prace w miejscu leśnego przejazdu. W tle wiadukt z poprzedniej
fotografii. Na północnej jezdni wciąż pobocze i opaska.
Widok w kierunku Berlina. |
Ujęcie w przeciwną stronę.
Widok w kierunku Królewca. |
|
|
500 metrów dalej pas awaryjny północnej jezdni. Po lewej rozebrana opaska (wewnętrzna)
jezdni południowej. Widok
w kierunku Berlina. |
Jezdnia południowa. Po prawej rozebrana jej opaska (wewnętrzna), a po
lewej rozebrany jej pas awaryjny.
Widok w kierunku Królewca. |
|
|
Studzienka w pasie rozdziału między jezdniami. Na tym odcinku można było
ich spotkać więcej. Widok na północ. |
Na horyzoncie nie ma już wiaduktu dawnej drogi Przemocze - Poczernin. Na
północnej nitce leży gruż z jego rozbiórki.
Widok w kierunku Królewca. |
|
|
Rozbióka wiaduktu dawnej drogi Przemocze - Poczernin. Obiekt od lat
niewykorzystywany, nie zostanie odbudowany. Nie trzeba go było
zresztą rozbierać, bo był w dobrym stanie. Widoki na północ i na południe. |
|
|
Południowy przyczółek w trakcie rozbiórki. Widok w kierunku Królewca. |
Zasypany szyb widoczny na południowym pryczółku. Widok na północ. |
Zdjęcia wykonał Jacek Firmanty w dniu
01.06.2017.
IV. Prace przy wiadukcie drogi Warchlino - Małkocin niedaleko
Siwkowa i przy skrzyżowaniu do Storkowa - 2 czerwca 2017.
|
|
Wiadukt drogi Warchlino - Małkocin tuż przed rozbiórką. Obiekt zostanie
odbudowany.
Widok w kierunku Królewca. |
Północny "dziki zjazd" do Warchlina zostanie "odsunięty" od nasypu.
Powstanie tam też przystanek z małą pętlą autobusową. Widok na
północ. |
|
|
Południowy "dziki zjazd" zostanie w tym samym miejscu, ale zostanie
"elegancko" podłączony do drogi Warchlino - Małkocin.
Widok w kierunku Berlina. |
Wiadukt zbyt wąski, ponadto uszkodzony w czasie wojny zostanie zbudowany
od nowa. Po lewej stary północny "dziki zjazd". Widok na północ. |
|
|
Wiadukt widziany od zachodniej strony odpowiednio od strony północnej
(po prawej stary "dziki zjazd") i południowej (widać dawne uszkodzenie w
stropie). |
|
|
Środkowy filar wiaduktu widziany od wschodniej strony, nosi ślady
naprawy.
W betonie nad świeżym politycznym napisem widoczne daty 26 i 30.XI.1956. |
Rozwalony pas awaryjny północnej jezdni oraz opaska wewnętrzna jezdni
południowej.
Widok w kierunku Królewca. |
|
|
Nieco na wschód (w tle wiadukt), rozebrana opaska wewnętrzna. Widok w kierunku Berlina. |
I w drugą stronę, przygotowania do demontażu pasa awaryjnego południowej
jezdni. Widok w kierunku Królewca. |
|
|
Prawie 4 km dalej, rozbiórka przy dorobionym skrzyżowaniu do Storkówka. W
tle wieża przy węźle w Łęczycy. "Dzikie" skrzyżowanie otrzyma
lewoskręt. Ślad północnej jezdni 2 lata temu oczyszczono z drzew i
krzaków. Na wysokości tego miejsca (na dystansie opkoło 1,6 km) brak tam
(na północnej jezdni) pasa awaryjnego i opaski.
Widoki w kierunku Królewca. |
Zdjęcia wykonał Jacek Firmanty w dniu
02.06.2017.
V. Prace przy moście nad Iną oraz obok dawnego węzła
Stargard-Friedrichswalde - 20 czerwca 2017.
|
|
Sfrezowany najazd na most nad Iną po zachodniej stronie. Bardzo daleko w
tle wiadukt drogi Strumiany - Sowno. Widok w kierunku Berlina. |
I ujęcie w przeciwną stronę. Po
lewej stronie zachodnie przęsło północnej nitki, którego ominęło
wysadzenie w 1945 roku. Widok w kierunku Królewca. |
|
|
Zachodnie przęsło północnej nitki zostanie rozebrane. Widok w kierunku Królewca. |
Zachodnie przęsło północnej nitki widziane od północy. Po 72 latach
zamiast odbudowy nitki będzie rozbiórka. Widok na południowy wschód. |
|
|
Po lewej zachodnie przęsło północnej nitki a po prawej miejsce po
wschodnim prześlę wysadzonym zimą 1945 roku. Widok na północ. |
Ina przepływającą pod remontowanym wschodnim przęsłem południowej nitki.
Po lewej wschodni przyczólek pólnocnej nitki. Widok w kierunku Królewca. |
|
|
Zachodnie przęsła mostu nad Iną. Południowa nitka (oba przęsła) jest już
remontowana. Widok w kierunku Królewca. |
Most na Iną w całej okazałości widziany od północy. Widok na
południe. |
|
|
Pozostałości wschodniego przyczółka północnej nitki.
Prawdopodobnie więszkość resztek zlikwidowano w czasie odbudowy
wschodniego przęsła południowej nitki. Widok w kierunku Królewca. |
Ujęcie (z dawnego wschodniego przyczółku północnej nitki) na odbudowane
po wojnie wschodnie przęsło południowej nitki. Widok na południowy
zachód. |
|
|
Sfrezowany najazd na most nad Iną po wschodniej stronie.
Widok w kierunku Berlina. |
Most widziany od południa. Remontowane oba przęsła nitki południowej. Po
lewej z tyłu zachodnie przęsło nitki północnej. Widok na północ. |
|
|
Na odcinku od mostu do węzła z DW141 okopano pas awaryjny i opaskę
jezdni południowej.
Widok w kierunku Berlina. |
Przesunięte na zachód południowe skrzyżowanie z DW141. W tle nieużywany,
odremontowany węzłowo wiadukt. Widok w kierunku Królewca. |
Zdjęcia wykonał Jacek Firmanty w dniu
20.06.2017
<<< powrót
strona główna