Elbląg- Zachód - Grzechotki w 2009 roku
W ramach kontraktu na budowę drogi ekspresowej S7 Elbląg - Pasłęk rozpoczęły się prace przy południowej łącznicy węzła Elbląg-Zachód (vel Raczki).
Zdjęcia wykonał Marcel Klinowski w dniu 13.04.2009 roku.
Węzeł Elbląg-Zachód w kierunku Królewca. Trwa przebudowa. | Budowa południowej łącznicy. Widok w kierunku Berlina. |
Budowa południowej łącznicy. Po lewej węzłowy wiadukt nad DK22, w tle most nad rzeką Elbląg. Widok w kierunku Królewca. | Budowa północnej łącznicy. Stara, ledwie co wyremontowana, została już rozebrana. W tym miejscu powstanie rondo. |
Widok z miejsca gdzie powstanie rondo na południe. Za węzłowym wiaduktem widać zabytkowy budynek, który ocaleje. | Na moście (dawniej zwanym "Czerwonym Mostem) nad rzeką Elbląg. |
Wiadukt ul. Skrzydlatej, w tle zjazd na MOP Nowa Holandia. | Pokręcony węzeł Elbląg-Wschód jeszcze wyłączony ze statusu drogi ekspresowej (czeka na ukończenie budowy S7 do Pasłeka). |
Wiadukt WA2. Po prawej włączenie dla jadących z Warszawy. | Wiadukt WD3 łączący elbląskie nieużytki z Gronowem Górnym. |
Wiadukt WA4. Po prawej asfaltowa droga dojazdowa. | Nowy most M5 nad Burzanką po stronie północnej. Stara, południowa nitka jest wykorzystana przez drogę dojazdową. |
Przejście na stronę południową i dwa pasy pod górę. | Wiadukt WA6 na wysokości wsi Sierpin. |
Wiadukt PG7 na wysokości wsi Wilkowo. | Wiadukt WA8. Po prawej droga dojazdowa prowadząca do węzła. |
Początek węzła Pomorska Wieś (vel Wilkowo). | Węzłowy wiadukt WD9 po którym przebiega DW509. |
Zaraz za węzłem kolejny obiekt - PG10. | Wiadukt PG11 w pobliżu Kamiennika Wielkiego. |
Wiadukt WD12 dla drogi Kamiennik Wlk. - Pomorska Wieś. Przy obiekcie przystanki autobusowe. | Wiadukt WA13, a w tle wiadukt PG14. Po prawej koniec pasa włączenia od przystanku autobusowego. |
Wiadukt PG14 | Wiadukt WD15 dla drogi Kamiennik Wielki - Kwietnik. |
Wiadukt WA16 nad drogą Majewo - Kwietnik. | Wiadukt PG17. |
Zatoczki postojowe, po prawej droga dojazdowa, daleko w tle widnieje wiadukt WD18. | Wiadukt WD18 dla drogi Majewo - Nowe Monasterzysko. Planowany jest tu zupełnie nowy węzeł. |
Zakręt przed widocznym w tle wiaduktem WA19 (zanim WD20). | Wiadukt WA19, w praktyce most nad strumieniem Okrzejką. |
Dobudowa zatoczek autobusowych przy wiadukcie WD20, po którym przechodzi droga Karszewo - Stare Monasterzysko. | |
Wiadukt WA21 nad drogą Karszewo - Błudowo. | Wspaniała panorama przed węzłem. Pod górę są dwa pasy. |
Początek węzła Frombork (vel Błudowo). | Węzłowy wiadukt WD22 dla DW505. |
Odcinek za węzłem. 30 km do przejścia granicznego. | Most M23 nad Baudą, a za nim wiadukt WA24. |
Wiadukt PG25 dla drogi Wierzno Wielkie - Rucianka. | Baza po firmie przebudowującej drogę. |
Wiadukt WD26 dla drogi Wierzno Wielkie - Chruściel. | Wiadukt PG27. |
Za PG27, po prawej skręt z drogi dojazdowej na bocznicę CTL. | Zapowiedź węzła Chruściel. Po prawej droga dojazdowa. |
Węzeł Chruściel i wiadukt WD28 dla DK54 / DW506 | Za węzłem. Na asfalcie widać granicę dwóch kontraktów. |
Wiadukt WA29 z rozebraną północną nitką. | Wiadukty WA30 (bez północnej nitki) i WA31 (nad Ostbahn'em). |
Wiadukt WA32 dla drogi Wielewo - Pierzchały. | Most M33 nad Pasłęką. Przejście na północną nitkę. |
Wiadukt WD34 zlikwidowanego węzła Szalmia. | Za obiektem. Po prawej obecnie już zabytkowa jezdnia betonowa. |
Most M35 nad Młynówką | W tym miejscu był wiadukt WD36. |
Wiadukt WA37 nad drogą Szyleny - Brzeszczyny. | Powrót na południową nitkę. |
Odbudowany po latach wiadukt WD38 koło PGR Szyleny. | W tym miejscu jest przepust P39 nad rzeczką Biebrzą. Na wprost wiadukt WK40 linii kolejowej Braniewo - Pieniężno. Dalej WD41. |
Węzłowy wiadukt WD41 dla DW507. | Węzeł Braniewo (vel Maciejewo). |
Za węzłem. Przy brzozach ekrany akustyczne. | Wiadukt WD42 dla drogi z Zakrze do Zakrzewca. |
Wiadukt WD43 zlikwidowanego węzła Święta Siekierka-Zachód. Od tego miejsca obowiązuje ograniczenie do 80km/h, a w ogrodzeniu zastosowano przerwy. | Zejście na północną nitkę. Wiadukt PG44. W tle most nad Banówką |
Most M45 nad Banówką. Po prawej stary obiekt na połud. nitce. | Wiadukt WD46 dla drogi Pęciszewo - Krzewno. |
Za WD46 zbudowano ekologiczny wiadukt WA47 (wiaduktu WD47 leżącego kawałek dalej nie odbudowano). | W tym miejscu był wiadukt WD48 dla drogi Pęciszewo - Żelazna Góra. Nie odbudowano go. Tuż za nim powstał ekologiczny wiadukt WA48. |
W tle widać zygzak do mostu nad Omazą. Na pierwszym planie celowa przerwa w ogrodzeniu. | Zejście na północną nitkę. W tle most M49 nad Omazą ze znakiem końca drogi ekspresowej. Po prawej za mostem droga dojazdowa. |
Ostatni czynny dziki zjazd. Za mostem odcinek dwujezdniowy. |
Trzypasmowy odcinek przed przejściem w Grzechotkach. |
Przejście z asfaltu na kostkę polbrukową. Po lewej nawrotka. | Odprawy prawdopodobnie zaczną się w 2010 roku. |
Białe budynki w tle to rosyjskie przejście Mamonowo 2. Kompletne zakończenie budowy zaplanowano na maj 2010 roku. | W tym miejscu był ostatni wiadukt (WD50) przed granicą. Po prawej ślad drogi, w tle teren polskiego przejścia w Grzechotkach. |
Od linii granicy w kierunku rosyjskiego przejścia
brakuje około 20 metrów nowej nawierzchni dla berlinki (mniej więcej do
miejsca gdzie rozebrano wiadukt autostrady od węzła
Święta
Siekierka-Wschód). Stary rosyjski
słup graniczny leżał wykopany na ziemi, a obok stał już nowy, jeszcze
zafoliowany. Przesunięto jego lokalizację bliżej jezdni.
Samo przejście Mamonowo 2 zewnętrznie wygląda na gotowe i prezentuje się całkiem
okazale.
Zdjęcia wykonałem w dniu 21.11.2009 roku.