Wiosna 2008 roku - przebudowa odcinka berlinki na S22
Na nowym wiadukcie WA2 (na południowej nitce) nad ul. Grunwaldzką w Elblągu. W tle wiadukt WD3. | Przy odnowionym wiadukcie WD3. Jedziemy po nowej, asfaltowej jezdni południowej. |
Na nowym wiadukcie WA4 na południowej nitce. Po lewej jeszcze stara konstrukcja na północnej nitce. | Jezdnia odbija na północną stronę, na nową nitkę mostu M5 nad Burzanką. Jednak na razie jeździmy jeszcze po starym moście. |
Na nowym wiadukcie WA6 na południowej nitce. Po lewej jeszcze stara konstrukcja na północnej nitce. | Przy odnowionym wiadukcie PG7. |
Objazd nowej południowej nitki wiaduktu WA8 po starej konstrukcji na pasie północnym. | Odnowiony wiadukt WD9 węzła Pomorska Wieś (vel Wilkowo). Łącznicę południową przerzucono ze wsch. strony na zachodnią. |
Widok z WD9 w kierunku Berlina. Po lewej nowe łącznice. | Widok z WD9 w kierunku Królewca. W tle wiadukt PG10. |
Przeznaczona do likwidacji brukowana łącznica południowa. | Odnowiony wiadukt PG10. |
Odnowiony wiadukt PG11. | Odnowiony wiadukt WD12. Po lewej zatoczka autobusowa. |
Objazd nowej południowej nitki wiaduktu WA13 po starej konstrukcji na pasie północnym. W tle wiadukt PG14. | Odnowiony wiadukt PG14. |
Odnowiony ukośny wiadukt WD15. | Objazd nowej południowej nitki wiaduktu WA16 po starej konstrukcji na pasie północnym. |
Odnowiony wiadukt PG17. | Przed wiaduktem WD18 zjeżdżamy na tymczasową jezdnię ułożoną na nitce północnej. Na południowej trwa asfaltowanie. |
Odnowiony wiadukt WD18. Po lewej dziki zjazd, który (jak wszystkie tego typu) zostanie zlikwidowany. | Za wiaduktem WD18 na tymczasowej jezdni północnej. Po prawej nowa jezdnia południowa. Uwagę zwraca różnica poziomów. |
Po lewej stara nitka wiaduktu WA19 i jezdnia tymczasowa. Po prawej nowa nitka wiaduktu WA19 i nowa jezdnia południowa. | Odnowiony wiadukt WD20. Jedziemy po tymczasowej jezdni na nitce północnej. Trwa budowa nowej jezdni południowej. |
Budowa nowej jezdni południowej przed wiaduktem WA21. | Po lewej stara nitka wiaduktu WA21 i jezdnia tymczasowa. Po prawej nowa nitka wiaduktu WA21 i budowa jezdni południowej. |
Przed wiaduktem WD22 wracamy na nową jezdnię południową. | Odnowiony wiadukt W22 węzła Frombork (vel Błudowo). |
Za wiaduktem WD22: tu będą pasy włączenia i zjazdu |
Objazd nowych nitek mostu M23 i wiaduktu WA24. |
Po lewej stara nitka mostu M23 i (dalej) wiaduktu WA24 oraz jezdnia tymczasowa. Po prawej nowa nitka mostu M23 i wiaduktu WA24 oraz nowa jezdnia południowa. | Odnowiony wiadukt PG25. |
Odnowiony wiadukt WD26. | Zatoczka autobusowa za wiaduktem WD26. W tle PG27. |
Odnowiony wiadukt PG27. | Nowy wiadukt WD28 węzła Chruściel. |
Widok z WD28 w kierunku Berlina. Na fotce: Piotr Kowalski i ja. | Widok z WD28 w kierunku Królewca, na łącznice. |
Zapas żwiru na jezdni, zaraz za łącznicami. | Widok w kierunku Berlina. Po lewej nowy wiadukt WA29, po prawej nie ma już północnej nitki starego obiektu. |
Nowy wiadukt WA30 na nitce południowej. Po lewej stronie nie ma już starego obiektu na nitce północnej. | Budowa nowego wiaduktu WA31 nad Ostbahn'em. |
Widoki z wiaduktu WD32 w kierunku Berlina (daleko w tle wiadukt WA31) i w stronę Królewca (w tle most M33). | |
Przejście jezdni z nitki południowej na północą, most M33 nad Pasłęką, w tle wiadukt WD34. | Zoom z WD34 na M33. Na pierwszym planie tymczasowy objazd wiaduktu. Po lewej ostał się jeden betonowy pas jezdni połud. |
Tymczasowy objazd wiaduktu WD34 widocznego w tle. Po prawej, na wyższym poziomie resztki dawnej betonowej jezdni południowej. | Widok z WD34 w kierunku Berlina. Do objazdu wykorzystano specjalnie do tego celu wyasfaltowane łącznice likwidowanego węzła Szalmia. |
Widok z wiaduktu WD34 w kierunku Królewca. | Przed mostem M35. Po lewej nowa jezdnia północna, po prawej stara, betonowa jezdnia południowa, która ma zostać zachowana. |
Wjeżdżamy na zbudowany kilka lat temu most M35 nad Młynówką. |
Te drzewa to pozostałość drogi, która nad berlinką przechodziła wiaduktem WD36. Daleko w tle wiadukt WA37. |
Widok w drugą stronę (na Berlin). Najwyższe drzewa to ślad dawnej drogi od wiaduktu WD36. |
Odbudowany kilka lat temu dwujezdniowy wiadukt WA37 w Szylenach. |
Za WA37 jezdnia wraca z pasa północnego na południowy. Po prawej droga dojazdowa nr 11 do dawnego PGR Szyleny. | Odbudowany wiadukt WD38. |
Kończenie budowy nowego przepustu P39 nad rzeczką Biebrza. | Widok (zoom z WD41) na P39. Na pierwszym planie WK40. |
Widok z wiaduktu WD41 na wiadukt kolejowy WK40. | Nowy wiadukt WD41 węzła Braniewo (vel Maciejewo). |
Widok z wiaduktu WD41 w kierunku Królewca, na łącznice. Po lewej stary, betonowy odcinek jezdni północnej. | Budowa nowego przepustu nad rzeczką Lipówką. |
Odnowiony wiadukt WD42. | Odnowiony wiadukt WD43 likwidowanego węzła Święta Siekierka-Zachód. |
Północna łącznica z podkradzionym brukiem. Pójdzie tu droga dojazdowa nr 4. |
Nowy wiadukt WD44. W tle most M45 i za nim wiadukt WD46. Jezdnia przechodzi z pasa południowego na północny. |
Most M45 nad Banówką. Po lewej nowa, podwieszana nitka na jezdni północnej, po prawej stary obiekt na nitce południowej. | Odnowiony wiadukt WD46 widziany w kierunku Berlina. Za nim imponująca konstrukcja nowego mostu M45 nad Banówką. |
Budowa żelbetonowego ramowego przepustu. Kiedyś przed nim znajdował się wiadukt WD47. |
Asfaltowanie w okolicy miejsca gdzie znajdował się wiadukt WD48. |
Budowa kolejnego przepustu. | Najazd na most M49 nad Omazą usytuowanym na północnej nitce. |
Po lewej zjedzie droga dojazdowa nr 5 a po prawej droga powiatowa nr 248 (z Pęciszewa). Widok w kierunku Berlina. | Po prawej stronie mostu pójdzie droga dojazdowa nr 7 a po lewej (niewidoczna na zdjęciu) nr 10. Widok w kierunku Królewca. |
Od mostu M49 nad Omazą zaczyna się dwujezdniowy odcinek. | Asfaltowanie przed przejściem granicznym Grzechotki - Mamonowo 2. Na jego terenie znajdował się wiadukt WD50. |
Zdjęcia wykonałem razem z Piotrem Jakubiakiem i Piotrem Kowalskim w dniu 05.04.2008 roku.